|
Hur vet jag att min bokning är "okej" och bekräftad?
Efter att du skickat iväg din bokning så kommer du inom kort få en bekräftelse via mail. Det skickas också ut en s.k. E-voucher till dig som är ditt "kvitto" på vad du bokat. Denna skall du ta med dig då du anländer till hotellet. |
|
Priset som visas stämmer inte när jag går vidare och vill boka?
De priser som vi visar för varje hotell är "priser från". Priserna varierar beroende på vilken tid på året du vill checka in och vilken typ av rum du bokar. Vi har valt att visa det billigaste alternativet, inte det dyraste eller medelpris. För att se exakt hotellpris beroende på dina önskemål så krävs det att du går vidare i bokningen och talar om rumstyp och vilken tidsperiod det gäller. |
|
Kan jag få transfer från och till flygplatsen av hotellet?
Många hotell tillhandahåller denna service. När du fyller i bokningen via formulären så finns där en liten ruta du kan kryssa för samt ett kommentarfält där du kan ange flight nummer samt meddelande. Om du gör detta får hotellet informationen och kommer att ombesörja upphämtningen. Kom ihåg att detta är en hotellservice som du förväntas betala direkt till hotellet vid utcheckning. Priserna är oftast mycket blygsamma för denna service. |
|
Vågar jag betala med kreditkort på nätet?
Det finns ett par saker som är viktigt då man handhar kreditkortsnummer online. För det första måste anslutningen, då informationen skickas från din dator till mottagaren, ske krypterat. Så är självklart fallet om du bokar med oss. För det andra är det viktigt att inte ditt nummer skickas till hotellen eller till andra mindre behöriga personer. Detta är tyvärr mycket vanligt på andra bokningsportaler. Ditt nummer hamnar ENDAST hos Agodas bokningsdatabas och transporteras och sparas där under krypterade former. Det gör att varken Agodas personal eller några hotell har tillgång till informationen. Allt handhavande sker elektroniskt för att eleminera eventuella risker. Inte ens om intrång skulle göras i databasen kan någon avkoda numren. Varje gång du bokar via oss och Agoda så finns ditt nummer sparat på ett och endast ett ställe. Du skickar det aldrig upprepade gånger till olika hotell. Dessa faktorer anser vi vara absolut viktigast då det berör kreditkort och dess säkerhet på nätet. |
|
När kommer ni att debitera mitt kreditkort?
Då du genomför en bokning i bokningssystemet så får du valmöjligheter på de boenden som just för stunden är tillgängliga och lediga för bokning. När du fyllt i bokningsformulären med ditt kreditkortsnummer kommer beloppet för bokningen endast dras om också hotellet bekräftar din bokning. Skulle det pga av någon oförutsedd händelse inte gå att få din bokning bekräftad av hotellet kommer ingenting att dras på ditt kort. Har du genomfört bokningen och har frågor om den så skall du vända dig direkt till den mailadress du fick som kontakt för din bokning via mail. |
|
Måste jag förboka mitt boende?
Det är helt klart att föredra av flera orsaker: 1. Du garanterar ditt boende, det är ofta fullbokat i vissa områden under året. Asien är populärt och vill du inte bo väldigt spartanskt bör du defentivt förboka. 2. Det är alltid billigare att boka via oss online än på plats i det land du ska till. Vi kan genom bokningsorganisationen Agoda pressa priserna och det kommer också dig till nytta. 3. Det är också skönt att slippa tänka och lägga tid på att jaga boende då du anländer din destination. Att boka boende med oss tar bara någon minut. |
|
Om jag skulle behöva avboka mitt boende?
Alla ärenden beträffande återbetalning pga avbokning eller tidgarelagd "check out" skall skickas till [email protected]. En hanteringsavgift på 15 USD debiteras ditt kort i händelse av avbokning. Kontakta kreditavdelningen för mer information. |
|
Är det säkert att betala bokningen via internet?
Ja, all känslig data skickas säkert via SSL krypterad överföring. Systemet använder sig av Verisign för att garantera säkerheten |
|
Vilka kreditkort kan jag använda?
För närvarande går det bra att betala med Visa, Mastercard och American Express |
|
Kan jag betala på annat sätt än med kreditkort?
Nej, bokningstjänsten kräver ett giltligt kreditkort för att genomföra bokningen |
|
Kan jag boka via mail eller telefon?
Nej, bokningstjänsten tillhandahåller endast onlinebokning av hotell och vandrarhem via internet. På såsätt kan också priserna hållas låga. |
|
Kan ni skicka material, information om hotellet?
Nej tyvärr, all information som finns att få om hotellet visas också online. |
|
Jag kan inte finna ert telefonnummer på kontaktsidan?
Bokningen är elektronisk och all support från vietnamportalen ges via mail, därav kan priser på hotell hållas lågt. Vi svarar inom 3 timmar på arbetstid (svensk tid) och inom 12 timmar övrig tid. |
|